Leta i den här bloggen

fredag 22 april 2011

En tur i Änggårdsbergen

Idag blev det en tur till Änggården för att logga ett par cacher och den första cachen jag åkte till var  cappet no1 och denna lilla nano hittades snabbt mellan alla mugglare, när jag loggat klart och placerat tillbaka cachen kom ägaren crappet och hälsade, trevligt.
Efter den cachen åkte jag vidare till  cappet4 som också var utlagd av denna ägaren, lite lurigt gömd men den hittades ganska så snart.
Här är en ingång från till världsutställningen 1923 som stod kvar.











Entré till världsutställningen 1923

Nu tog jag mig bakom Salgrenska sjukhuset för att stiga in i skogen och Änggårdsbergen för att logga multi-cachen Rock Classics: Stairway to Heaven och här bar det uppåt för bergen, väl framme vid nollan fick jag leta en liten stund sedan hittades cachen.












Nu fick jag promenera en bit till nästa cache som var The Great Axle Pass alla stigar var inte med på min karta i gps:en men det löste sig bra ändå, väl framme hittades cachen direkt.
Jag tog mig nu tillbaka mot Botaniska för att leta reda på Woodgate #2 - The Trees och denna hittades snabbt och lätt.
Nu var alla cacher loggade i detta område så jag tog mig ut ur skogen för att åka till The penguins 9 years och här var det bara att parkera nedanför berget och promenera upp till nollan för att söka under en sten, cachen hittades utan några större problem. Nu bar det iväg hemåt och väl hemma ville frugan ut på en liten sväng så vi åkte till cappet5 uppe i Partille, här fick vi vänta in två äldre damer som stod och undrade vad vi gjorde där, de blev strax upphämtade och vi kunde leta ostört efter den lilla nanon.
Cachen hittades snabbt och vi kunde logga, det var dagens geocache tur med 7 loggade burkar.

I morgon blir det en ny tur tror jag, vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar