Leta i den här bloggen

söndag 26 december 2010

Halmstads tur med tur

Då var man hemkommen från en tur nere i Halmstads trakten, Jag och MPLL tog oss en tur för att få chansen att öka våran statistik. När vi väl var framme så publicerades inte cacherna vid tiden för släppet men 20 minuter senare kom de, vi mötte danne100 vid starten vid Eldsberga för att hinna i kapp Berrasnobben, Togram och msen.











Det fick klättras för att finna det man söker.
Vi kunde logga FTF efter FTF i lugn takt utan att stressa vilket man ofta gör vid FTF jakt.











msen kunde logga sin cache nr 3000 som han visade stolt upp, ett stort grattis från mig.

Efter en redig tur tog vi oss till grillplatsen där det bjöds på glögg och pepparkakor samt korv, vi hade ett litet event på platsen och pratade Inlandstrail.












En liten gruppbild av cachare som deltog
 











MPLL med snö till knäna vilket inte var ovanligt i dessa trakter.

Dagen slutade med 35 FTF:er i snölandskapet och det var inte lätt att finna vissa då de var gömda under all snö eftersom de lades ut i November.
Det loggades sammanlagt 48 cacher för mig och MPLL, de övriga 42 cacherna får vi ta till våren när snön är borta.

Nu får jag ladda batterierna inför Mellandagscaching i Katrineholm 2010 som äger rum på Tisdag.

4 kommentarer:

  1. Jag tackar dig o MPLL för ni kom till oss o loggade detta inlandstrail.Det var många glada miner vid grillplatsen.
    Vi ses i skogen framöver vid någon plastburk.
    GOTT NYTT ÅR
    DANNE

    SvaraRadera
  2. Togram och jag tackar för trevligt sällskap under vår cachetur.
    berraasnobben

    SvaraRadera
  3. Man får tacka själv, det var riktigt kul.

    Mvh

    SvaraRadera
  4. Det här får bli en tradition tror jag. Nästa år gör vi ett riktigt event efter trailen. Det finns plats för fler rundor i Halmstadtrakten.

    Jag förmodar att ni som kom hade en trevlig runda.

    Hälsningar UrsusArctos

    SvaraRadera