Leta i den här bloggen

lördag 21 november 2009

Liten lördagstur

Jag och MPLL åkte upp till Orust en sväng och det första stoppet var i Svanesund, väl framme lastades geomopederna ut och jakten började vid färjeläget Swane svndh där vi fick hjälp av kaptenen på färjan ( den ligger på höger sida om stigen) gapade han och där var den lille rackarn, man får tacka för hjälpen men vi kunde nog hitta den själva oxå.
Nästa cache på tur var Skate lake #3 och vid den letade vi en stund utan resultat så vi åkte vidare till nästa cache som var Throat vilken vi inte kunde komma närmare än ca 280 meter så den hoppade vi över


Utsikt ovanför Throat

nästa cache var Jason lives! och i och med det så har jag alla Fredagen 13:e filmerna och jag kan lova att de inte spelades in här.
Villket fall så hittades cachen snabbt och lätt utan att bli rädda hehe.
Nästa cache var Skate lake #5 vid Svanesunds skola och denna hittades snabbt och lätt uppe i ett träd vilket var lite svår klättrat men jag skickade upp MPLL i trädet så det gick snabbt.
Nästa cache att besöka var Kyrkor på Orust - Långelanda där jag har varit på dop för ett flertal år sedan, cachen hittades snabbt och vi kunde lägga den bakom oss och köra vidare till nästa som var Skate lake #1 vilken vi kunde köra så pass nära att vi knappt behövde stiga av geomopederna, cachen hittades snabbt och lätt så vi åkte mot Varekil och Skåpesund, EverBlue #5 (Skåpesund) var nästa cache och den hittades lätt och vi kunde ta oss över bron till nästa cache Skåpesundsbron som inte hittades trotts ståltrådsletandeirör mm.
Nästa cache var Sundsby säteri / kaffehuset som MPLL redan hittat men som jag fick en chans på, cachen hittades snabbt och lätt och vi kunde ta oss till Myggenäs och YAV - Yet Another View som var en riktigt fin utsikt över Stenungsund, broarna mm tuvärr så var det så mörkt att det inte blev något foto taget därifrån, cachen hittades i alla fall och vi kunde möta upp den andra delen av MPLL för att lasta in geomopederna i bilen.
Väl hemåt så kunde jag logga Klippo på vägen hem samt Adenmarks som var ny för dagen men var tagen sedan tidigare.
Nu har vi uppnått 2366 cacher och blivit nerpetade från första platsen på caching-SM av andra men det hade vi räknat med då det är så lätt att ta så många på 24 timmar, men jag tror att vi kan slå det rekordet om man är utvilad och kör i 24 tim vilket inte vi gjorde, vi hade otur med vädret det regnade och blåste sedan var det uppehåll och sedan regnade det igen så förutsättningarna var inte de bästa. Jag hade genom-blöta skor på mig hela dagen fram till att vi var hemma vid halv ett tiden på natten.
Vi får väl se om det dyker upp något tillfälle att försöka slå detta rekord det är en riktigt tuff utmaning i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar