Leta i den här bloggen

lördag 5 februari 2011

Lördags tur på Hisingen

Idag tog jag en tur ut med Geomopeden i det blåsiga stormvädret och dagens mål var centrala Hisingen och den första cachen som besöktes var Flunsan och denna var inget svår att hitta.



Jag tog mig vidare till Simborgarmärket och även denna cache var lätt att hitta, jag tog mig vidare upp för Kärrdalsvägen till cachen SPÖKHUSET och även denna cache var lätt att finna, fick dock vänta ut en mugglare som kom förbi.

Jag tog mig vidare till Klaremossen och cachen Anemonen, också denna cachen var lätt att finna på bra koordinater.

 Jag tog mig vidare tillbaka till cachen EST. 1815 och även denna var ingen problem att finna, jag bytte ut en TB som jag hade med mig som är med i TB-racet.
Jag tog mig ner till MPLL för en kopp kaffe och lite caching snack sedan åkte jag vidare till boxerklubben och här fick man parkera på den smala vägen för att logga denna rackarn men det var inga problem.
Nu bar det iväg mot Skra Bro och denna var lite marig att fatta men det löste sig och burken kunde loggas snabbt och lätt.
Nu återstod bara en cache till innan jag tog mig hemåt och det var cachen IK Zenith, Denna var inga problem att finna och kunde loggas snabbt och lätt i dundret av den kraftiga blåsten.
Nu tog jag mig hemåt och vägen gick över Götaälvbron, här är ett kort över hamnen, ett disigt Göteborg.












Denna dagen var en tom dag för mig så nu har jag loggat denna dagen med, nästa viktiga dagar är 9-11 Februari och det skall nog inte bli några problem att finna några cacher dessa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar