Leta i den här bloggen

lördag 12 februari 2011

(127 Timmar) cachen

Idag var det en kall morgon men jag trottsade vädret och tog mig ut för att åka på loppis, jag hade med mig min Gpsmap 62st för det skulle släppas cacher kl 12. Inför premiären av filmen 127 Timmar har Geocaching.se tillsammans med filmbolaget Twentieth Century Fox gömt 20 st cacher i vårt avlånga land och en av dessa publicerades endast 1,3 km hemifrån, jag själv var nere vid Bellevue rondellen när cachen släpptes så det var bara att knappa in koordinaterna och fara iväg.
Väl framme vid 127 / Fräntorpsgrottan var redan TMR68, McB och Ninjatummen på plats och vi började leta efter cachen. Det tog en stund att finna den rackarn och tillslut kunde TMR68 plocka fram cachen 58 minuter efter publicering. Cachen var bra placerad med tanke på filmens innehåll, jag har själv sett filmen och det var inte min favorit film precis.
Ett stort tack till Hallén som gömt cachen, jag pratade tidigare i morse med frugan om att bokskogen vid Fräntorp var ledig nu och att jag kanske skulle lägga ut en ny cache där då det är ett riktigt mysigt ställe men det är lite sent tänkt då Hallén hann före.

FTF gänget vid 127 / Fräntorpsgrottan



Jag håller på med Att försöka ta cacher på de dagar jag missat tidigare år ( kallar det för mina kalendercacher) och än så länge går det mycket bra, jag har inte så många kvar att ta men skall försöka att fylla ut kalendern detta året. 



De vita dagarna är dagar jag aldrig tagit någon cache.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar