Leta i den här bloggen

söndag 30 januari 2011

Ficklampsevent

Igår var det Ficklampsevent i Göteborg kl 17 och jag tog mig dit med Geomopeden, på vägen dit åkte jag till cachen Gothenburg International UFO Airport vilken hittades snabbt och lätt.
Nu åkte jag vidare mot Sisjön och den nya butiken http://www.xxl.se/ som har allt i vildmarks prylar, jag hade kängor med broddar på mig när jag gick runt i butiken så jag stapplade runt så tyst som möjligt utan att visa uppmärksamhet. Efter det besöket tog jag mig mot eventet och vägen upp till sjön var mer än hal för en moped men det gick bra.
Väl framme var det ett flertal geocachare på plats med en värmande brasa i blåsten, http://ficklampsbutiken.se/ var på plats och visade upp en del av sortimentet som var mer än intressant var faktiskt vid bordet ett flertal gånger utan att släppa till plånboken. Detta var ett riktigt mingelevent så man träffade på en hel del cachare från när och fjärran, jag grillade lite korv vilket var gott i kylan, jag var inte med hela kvällen utan tog mig hem efter en och en halv timme tror jag.
Man får tacka McB för ett lyckat event och ett likadant event skulle bli hur bra som helst fast kanske på ett mer vindskyddat ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar