Leta i den här bloggen

tisdag 25 januari 2011

Helgen som gick

I helgen som gick så blev det en riktig mystery-helg med 5 mystery loggade samt en FTF på en svårgömd cache.
Vi börjar från början, i Fredags så löste frugan och sonen Around Springfield IV , då sonen älskar Simpsons var detta ett ämne för honom. Senare på kvällen så löstes Håkan Hellström - 10-årsjubileum av mig och frugan och dessa loggades på Lördagen.
På Lördagskvällen löstes det fler Springfield-cacher Around Springfield II, Around Springfield och Christmas in Springfield och dessa bestämde jag mig för att logga på Söndagen men först skulle jag ta Geomopeden till Tolsjöhult för att försöka mig på denna luringen som ingen hittar, det var 5 st DNF:er på cachen så jag åkte dit på vinst och förlust.
Väl framme vid 10 tiden så var det fortfarande ingen som loggat found it på nätet så nu var det bara att söka, efter ett tag så kom en husägare med vän fram och undrade om jag åkt vilse men jag förklarade att jag letade efter en geocache som var gömd på stället och förklarade samtidigt vad geocaching var, de var riktigt nyfikna och önskade mig lycka till i sökandet och gick tillbaka. Jag letade vidare utan resultat ett bra tag tills det dök upp en bil som stannade och ut kom Ragnarssons och Team hansken som var ute efter en FTF.
Vi hjälptes åt att leta efter den lille rackarns till cache och efter ett tag så kontaktade jag cacheägaren Monway för en liten ledtråd men han ville inte avslöja något för oss så vi fick söka vidare och några minuter senare står jag och håller den lilla nano i handen, när den väl hade öppnats så visade det sig att vi var först på plats och kunde logga en gemensam FTF.
Detta krävdes lite tid men det är ju det som är roligt med cachingen tycker jag, tack Monway för denna.

Det blev en riktigt bra helg med fem st mysterys loggade vilket är mycket ovanligt för oss då vi tycker de flesta är för svåra för oss men frugan är envis som en oxe och det är ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar