Leta i den här bloggen

torsdag 19 augusti 2010

Och med Lärjeån...

Igår kväll försökte vi oss på jsson´s multi Buddha och den var inga svårigheter att finna efter lite räknande, det kluriga var den nya kompisen eXplorist GC som jag inte är van vid med dess menyer mm.



Troligen finns final cachen till "The Bedouin Travels" i närområdet annars hade nog denna finalen legat i området.


Fint buddist tempel i Lärjeåns dalgång.



Idag


Idag åkte jag och frugan på lite äventyr och cachen som skulle hittas var multin "Lärjeån" en multi i fyra delar som börjar uppe i Kortedala skogen.



Det fungerade bra att ta sig fram med Geomopederna på en del av stegen men det var ganska besvärlig terräng på sina ställen.

Vi tog oss till gårdagens färsking "höjden" uppe i Gunnilse ett stenkast från mitt arbete, denna hittades snabbt och lätt utan gps då jag glömt att lägga in den men jag kikade på satelitbilden innan vi åkte så det var inga problem.

Åter till "Lärjeån multin" vid del-stegen fick man ledtrådar som sedan skulle placeras i ordning.



Till slut hittades finalen till denna fina multi och vi kunde ta oss vidare hemåt.

Dagens fångst blev två loggade cacher och nu har vi loggat minst en cache om dagen i 19 dagar och detta är mitt mål så länge det går.


Cross cuntry: klicka på bilden för förstoring...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar