Leta i den här bloggen

måndag 19 juli 2010

Redo för FTF

I Lördags kväll såg jag i hebbs blogg att något var på gång... http://hebb99.wordpress.com/2010/07/17/pa-tarna/

Jag stängde inte av datorn denna natten och min mail till telefonen fick vara på så om det publiceras en ny cache så blir jag väckt av detta.
08:32 kom ett pling i telefonen och detta var ett skarpt läge, hade mina aningar att Hallén var bortrest så det var bara att sticka ut till cykeln och trampa de 330 meterna fram till koordinaterna till cachen Hallén-land,
väl framme på torget ovanför vårat kunde cachen hittas snabbt och lätt 8 minuter sedan plinget i telefonen.
Loggremsan var förståss ologgad och jag kunda skriva FTF i remsan.

Senare på eftermiddagen plingade det till igen det var cachen Kåhögsberget som blev publicerad, jag frågade om frugan ville ut på jakt och det gick hon med på, vi rusade ner till Geomopederna för att ta oss till Kåhög.


Kort taget på Kåhögsberget i farten på FTF jakten.

Väl framme vid parkeringen uppe vid vändplan fick vi gå ca 390 meter fram till stupet och väl framme vid koordinaterna hittades cachen snabbt och lätt 30 minuter efter plinget och självklart var även denna burk ologgad.


Fin utskikt från Kåhögsberget

Dagen slutade med att jag och frugan tog oss till Hisingen och MPLL för att äta grillat mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar