Leta i den här bloggen

lördag 24 juli 2010

FTF-jakt

I går jobbade jag kvällen och innan jobbet skickade jag in fyra nya cacher för publicering.
Cykelbana längs Mellbyleden 3
Cykelbana längs Mellbyleden 4
Cykelbana längs Mellbyleden 5
Cykelbana längs Mellbyleden 6 Nano

Dessa blev lagom publicerade ca 35 minuter innan jag slutade jobbet och då kännde jag på mig att någon FTF jägare skulle vara på plats när jag på min Geomoped åkte förbi hemåt.
Väl på plats ser jag en moped på cykelbanan tillhörande MPLL, stannar till och frågar hur det går, det var problem med 6:an då koordinaterna visade helt fel, hoppas detta är fixat till det bättre.

Under tiden plingade det till i telefonen och det visade sig att det dykt upp sex nya cacher i Mölnlycke, sa till MPLL att det blir ju bra med en liten tur med frugan på kvällen, åkte hem och åt middag och förde över cacherna till gps:en efter någon timma åkte vi mot Mölnlycke och den första cachen vi åkte till var Hälsans Stig Mölnlycke #1 denna var loggad av MPLL ca 4 minuter sedan, då tänkte vi om och var helt plötsligt inne i en FTF jakt. Snabbt vände vi håll och åkte mot andra hållet för jag antog att MPLL kom från samma håll som vi.
Snabbt åkte vi till Hälsans Stig Mölnlycke #6 och där kunde vi logga en FTF, vi fortsatte till Hälsans Stig Mölnlycke #4 och även den kunde vi logga en FTF på, snabbt iväg till nästa cache som var Hälsans Stig Mölnlycke #5 bakom Hulebäcksgymnasiet och även denna kunde vi logga en FTF, nu undrade vi lite vad det var frågan om varför dessa inte är loggade, vi fortsatte mot Hälsans Stig Mölnlycke #7 och väl framme så kom MPLL körandes och vi kunde logga en gemensam FTF på denna cache.
Nu var FTF chanserna slut då MPLL loggat de sista två i serien men fyra FTF:er blev det i alla fall på denna tur, jag och frugan tog oss till Hälsans Stig Mölnlycke #2 som hittades fort.
Efter dessa mötte vi upp MPLL för en glass i solen och vi bestämde oss för att åka till Lackarebäckshemmet, denna har jag och frugan varit på tidigare och då såg vi den men den var så dumt placerad att ta dagtid, denna gång gick det bättre utan mugglare i närheten.

Och så i dag.

I dag vaknade jag tidigt och vid 07:23 får jag ett mail om att det publicerats en ny cache vid Skatås ca 1,6 km hemifrån, denna kunde jag inte missa och jag vet att Hallén är hemma efter sin resa så här var det bara att skynda på.
Väl framme vid Björkedalen kunde cachen hittas snabbt och lätt och jag kunde logga en FTF kl 07:35.
Tack hebb för denna cache som var bra byggd.

2 kommentarer:

  1. Grattis till FTF, jag tog fötterna inte cykeln till cachen - cykeln har stått still så länge att jag inte trodde det var någon idé att ta ut den. Men vem vet, däcken är kanske pumpade till nästa hebb-cache...

    SvaraRadera
  2. Tack Hallén, trodde att du skulle dyka upp under loggningen.

    SvaraRadera