Leta i den här bloggen

fredag 11 juni 2010

Oslo tur

På söndag tar jag, frugan 0ch Tommy 00 bussen upp till Oslo för att cacha lite, det blir endast tradisar i city till fots att söka efter.
Vi siktar in oss på ett trettiotal men är nöjda med 25 funna, vi får väl se hur det går.
Jag har ingen karta över Oslo i gps:en så det kommer bli en liten extra utmaning, får printa ut kartan på papper att ha med sig, bilden nedan blir nog bra.
Mer om Oslo resan kommer efter helgen.



En ny gps är beställd, Oregon 550t med kamera och inbyggda kartor: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/gps-navigation/OREGON550TE/garmin-oregon-550t
Ett bra val för en bloggande geocachare antar jag då kameran alltid är med, tycker korten som är tagna med mobilen blir lite dåliga samt att den tål ju inte regn som gps:en gör, mer om detta senare.

2 kommentarer:

  1. Skall bli intressant att läsa om Oslo-turen - God jakt! Jag kan intyga att Oregon 550t är utmärkt för en bloggande geocachare, ett perfekt verktyg!

    SvaraRadera
  2. Tack Hallén, har fått hem gps:en så nu behöver jag inga extra kartor i papper med oss...
    Provat att ta några kort med den och jag är nöjd än så länge.

    SvaraRadera