Leta i den här bloggen

måndag 7 juni 2010

Söndag

I går Söndag vaknade jag tidigt av frugans mobil, hon skulle jobba.
Gick upp och satte mig vid datorn och såg att cacherna som publicerades på kvällen dagen innan fortfarande inte var loggade, jag tog mig till Kåsjön för att finna The One, styrde in Geomopeden på vägen in till reningsverket och fick promenera de sista 600 meterna ner till cachen, väl framme hittades burken snabbt och jag kunde logga dagens första FTF.
Det hade ju dykt upp fler cacher i stan och en av dessa var placerad ute i Torslanda nämligen Max Power denna var ologgad när jag åkte hemifrån men jag vet ju att MANLUND bor i trakten och att han passar på att logga FTF titt som tätt, väl framme så fann jag cachen snabbt och det visade sig att jag hade rätt att MANLUND varit först, men vad gör det när man får komma ut i sådant fint väder.

Nu styrde jag Geomopeden till Högsbo och multi cachen Pennygången här har jag varit förut när vi lämnade vår dotter hos en kompis för ett antal år sedan, påminner mig mycket om Fyrklöversgatan på Hisingen där jag bott några år.
Väl framme vid första steget letade jag en liten stund sedan dök cache ägaren hepett upp med en kompis och tittade på när jag letade upp första steget, väl därifrån pratade vi lite om att Blaufish varit där tidigare men ej loggat då såg jag en möjlighet att ta dagens andra FTF med lite tur.
Framme vid finalen var det dags att öppna cachen och Yes jag var först i loggboken.
Nu styrde jag Geomopeden mot Mölndal och cachen Zodiac of GBG - Gemini (Tvillingarna) uppe på Toltorpsbergen som också dök upp på Lördagskvällen, denna hittades ganska så lätt då den låg öppet under en sten, gömde den lite bättre efter mig. Nu var det bara en cache kvar att ta för mig och det var Lackarebäcks Källa på andra sidan motorvägen, denna hittades snabbt och lätt och jag kunde nöjd åka hemåt.

Senare på kvällen dök det upp två nya cacher utmed sjön Aspen så jag och frugan tog oss chansen att logga FTF på dessa och for iväg med Geomopederna i rask takt, den första cachen vi kom till var Gårdar & Hus i Lerum 5, Gullringsbo och denna hittades snabbt och vi kunde logga en FTF, nästa cache var Gårdar & Hus i Lerum 4, Ekenäs och den letade vi efter ett bra tag utan resultat, vi fick ge upp sökandet och åka hemåt, antar att cache ägaren skrivit in fel koordinater på denna cache.

Dagen slutade med 6 cacher loggade var av 3 FTF:er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar