Leta i den här bloggen

fredag 21 maj 2010

Lte av det som hänt den senaste tiden

Jag har varit ute varje dag nu i en och en halv vecka och hittat minst en cache varje dag, sedan sist har det hittats ett trettiotal cacher.
Frugan har varit med ett antal gånger och jag tror nog att hon tycker det är roligt och spännande att leta plastlådor, hon har ju även följt med upp till Alingsås med Geomopederna vilket är en ganska lång resa en eftermiddag plus åtta loggade burkar.

Idag var det kul, jag slutade tidigt och såg redan när jag startade mobilen på jobbet att det dykt upp 8 stycken cacher i Frölunda, väl hemma plingade det till i mailen och såg då att det dykt upp en ny cache i stan Hagabion, jag och frugan körde järnet till stan och väl på plats såg jag inga cachare, vi sökte lite runt nollan och då dök Crown86 upp och frågade om det var FTF jakt och det stämmer för det var det ju, vi letade en stund och helt plötsligt kommer Crown86 med cachen i handen jag som plockade bort den men satte dit den igen för att jag trodde inte att det var den, så det kan gå i vilket fall kunde vi logga en gemensam FTF.
Även senare på eftermiddagen blev det en FTF på Frölunda - Final efter ha hittat de åtta övriga cacherna med ledtrådar i.

I går efter jobbet kom jag hem trött, satte mig vid datorn och såg att jag hade fått mail om att det publicerats en ny cache i Fräntorp någon kilometer hemifrån Fräntorps Wäder-qwarn av Hallén vilken vi inte kunde missa så nära, väl framme fick vi leta och leta, där var många platser som stämmde in på hinten, efter ett tag kom Glenn_62 traskande och vi letade gemensamt lite längre upp i backen och där var den rackarn och vi kunde logga en gemensam FTF, tack Hallén för denna lektionen och cachen.

De cacher som hittats de senaste dygnen är:

Jag har tak över huvudet
Bronze Age
Frölunda - Final
Frölunda #8
Frölunda #7
Frölunda #6
Frölunda #5
Frölunda #4
Frölunda #3
Frölunda #2
Frölunda #1
Ruddalen
Hagabion
Fräntorps Wäder-qwarn
Swerail #08 - Alingsås
Nya Sävebron
Kongo
Tallhyddan
Nolhaga koloniträdgårdar
Tropikhuset
Lycksalighetens ö
Brobacka Naturreservat
Kojan
Wesley Cache #9
Cache and Curry #7
Winalota Cache #10
The path between
Nyårsvals på Uspen
Vitsippor - Wood anemones (Const #2)
Shahin #2 - The Härskogen trail
Estrella
Lindy Hop
Draken
Old Mill Katrinefors
The Sphere
Carlanderska
Gautelfr

Här är några bilder från turerna som gjorts.


Old Mill Katrinefors





Estrella i Storås


The path between i Backa


Kojan i Delsjöterrängen




Brobacka Naturreservat


Lycksalighetens ö i Alingsås


Frölunda #7 i Påvelund

Frugan i spöregn under en segelbåt någonstans...
Imorgon blir det en tur med MPLL till Norrköping mm så vi får se hur många det blir.

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha ett riktigt äventyr och roligt tillsammans du och din fru lycka till

    SvaraRadera