Leta i den här bloggen

fredag 7 oktober 2011

En tur till Garmin

Fredag för två veckor sedan tog jag mig ner till Garmin i Billdal för att få ordning på min Oregon 550t då detaljerna på kartan inte visas när man zomar ut lite, väl framme var där en lapp på dörren, stängt på grund av utbildning.

Det var bara att vända tillbaka hemåt och försöka en annan gång när jag har tid. Tid hade jag i Tisdags efter jobbet så jag tog mig en tur tillbaka till Garmin och då gick det bättre, dom fick göra en fabriksåterställning på den och nu mår den fint igen.







 Idag efter jobbet blev jag lite sugen på de nya cacherna runt om i Gamlestaden och Bellevue som pnlarsson och spioneck placerat ut och jag tog med mig frugan på turen, vi började med  Bellevue till Gamlestadens nanovandring #1 som hittades ganska så snabbt sedan åkte vi vidare till  Bellevue till Gamlestadens nanovandring #3 och här såg jag cachen utan att känna på den från början men senare kunde den hittas, en bra en...
Efter den åkte vi till  Bellevue till Gamlestadens nanovandring #2 som tydligen skulle vara lite speciell och det var den, en riktigt bra luring som tog en kvart att finna på ett mycket bra ställe, denna fick ett favoritpoäng av mig.


Nu åkte vi vidare till dagens sista nanocache  Bellevue till Gamlestadens nanovandring #4 och efter ha tittat på hinten såg jag ett misstänkt ställe och där var den rackarn, när jag rullat upp loggremsan så var den ologgad och vi kunde fylla i FTF i loggen, jag hade ingen aning om att den var ologgad sedan igår så det blev en överraskning.
Tror att jag fått tillbaka lusten att cacha igen, jag har tagit kontakt med en cachare via fadderlistan som vill följa med på en tur med riktig gps då han bara cachat med Android mobil tidigare, vi skall ta en tur i morgon ute i Järnbrott/Frölunda, mer om detta kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar