Leta i den här bloggen

söndag 20 februari 2011

Söndagstur i kylan

 Idag blev det en tur ut i kylan med Geomopeden och resan började mot Kortedala till cachen Citytorget High och här var det inga problem att finna cachen jag letade efter, det låg en motorsågs-TB i cachen som jag tog med mig.

Utsikt från berget från Citytorget High

Jag åkte vidare till Norra Kortedala och även denna lilla micro-cache hittades snabbt och lätt, nu åkte jag vidare ner mot Sävedalen och handlade lite mat till Söndags middagen men cachingen var inte över efter det utan jag åkte vidare mot Landvetter till cachen
Near Highway som var placerad på ett berg ovanför R40.













Cachen hittades snabbt och lätt och jag kunde åka vidare till Fludent Recycle som var placerad uppe i ett träd men som tur var så har bonden intill låst fast ett verktyg runt trädet så det gick att klättra upp och logga cachen lätt och smidigt, kallt om händerna var det dock.

Jag tog mig vidare till Mysten i Landvetter och här fick jag vänta in en mugglare som kom gående, när väl denne var förbi kunde jag storma stället som cachen fanns på och loggen var skriven på någon minut.
Nu skulle en annan cache loggas i Landvetter men den var inte med i gps:en och jag som var så säker på att det fanns en till att logga i sammhället, såg sen när jag var hemma att den var borta.
Nu åkte jag vidare till darkest61s cache Has anybody seen Jojje?   som är kvar efter hans bortgång, geocaching Sverige har mist en sann cachevän.
Cachen hittades snabbt och lätt och jag tog mig tillbaka till Härrydavägen för att åka ca 2 km mot cachen Johnny Cash foto
som även denna hittades snabbt och lätt.


Efter denna cache åkte jag hemåt men på vägen stannade jag till i Björndammen för att logga cachen Björndammens Parklek, här har man lekt av sig i sina unga dar, gick även på Björndammens skola i slutet av 70 talet. Det har legat en annan cache i samma skog tidigare men denna blev mugglad och sedan arkiverad.



Efter denna cachen bar det hemåt för att göra middag, det var en kall dag att köra Geomoped på men vad gör man inte för att stilla sin hunger efter plastlådor.
Nu är det 38 cacher kvar till 5000 founds och jag kan logga Halléns cache Unknown CacheChallenge #008 - 5000 founds.

Jag har varit på klätterbutiken i Gårda och inhandlat viktig utrustning inför vår och sommaren, jag har tidigare klättrat lite i berg men min klättersele har blivit för "liten" så det blev en ny sådan + en ny låsbar karbinhake samt en ny firnings mojäng som jag aldrig tidigare använt, har en firningsåtta sedan tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar