Leta i den här bloggen

söndag 21 november 2010

En liten tur

I dag tog jag chansen att åka ut och logga några cacher, först ut blev Hamnbanan - Bron där jag fick användning av mitt långa lilla verktyg som jag hade med mig just för denna cachens skull.
Cachen hittades snabbt men var lite svår att få tag på men det löste sig tillslut, jag åkte vidare till FYREN som min cache-kollega MPLL placerat ut, denna löste jag snabbt och loggade.
Jag rullade ner för backen ner till MPLL för en kopp kaffe, det blev en snabb kaffe för det plingade till i telefonen att en ny cache publicerats i Frölunda eller var det två?.
Vi tog bilen till cachen Tåget jag och halva MPLL och väl framme kunde cachen snabbt hittas och vi kunde logga en gemensam FTF 12:31 nästa cache var Björkåsskolan även denna var ny publicerad men när vi väl hittat cachen var den loggad en kvart innan, denna loggades och vi passade på att finna några andra cacher i området som dykt upp de senaste dagarna.
Vi åkte till Brigde threeeee som hittades snabbt och lätt, vi tog oss till Gångbanan som gud glömde och även denna cache kunde loggas snabbt och lätt.
Vi åkte vidare till Skänk saker här! som även den kunde loggas utan problem, nu tog vi en sväng till McD för en 10 kr cheeseburger och sedan hem till MPLL för en kaffe i lugn och ro.
Efter detta åkte jag hemåt fast förbi Tuve för att finna Tuve Gläntan denna var lite svår att finna men det gick efter en stund, nu tog jag mig hem i duggregnet för att logga mina fynd på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar