Leta i den här bloggen

torsdag 17 juni 2010

Mitt i veckan cacher

I tisdags tog jag mig en tur till Botaniska efter jobbet för att logga Gothenburg viewpoint, läste Halléns blogg att han varit där och att även han har väntat med denna cache.
Det fick bli en promenad upp till cachen från Botaniskas entré.



Väl uppe på berget var det en riktigt fin utsikt som jag gärna skulle återvända till, sökandet efter cachen varade inte så länge, den hittades snabbt och lätt vid första ställe jag sökte på.



Efter den cachen åkte jag hemåt och väl hemma ville frugan ut på lite äventyr så det fick bli en tur till Mölndal och cachen Mölndals cachen #01, denna lilla nano hittades snabbt och vi fortsatte till Mölndals cachen #02 ute vid Blixtåsbanan och en stor golfbana, cachen var placerad ute på golfbanan i terrängen men det hindrade inte två Geomoped burna förare.
Cachen fann vi snabbt och vi tog oss ner till Astra Zeneca multi-cache som vi varit på tidigare alldeles i början av vår geocache karriär, denna gång hittades första steget snabbt och lätt men andra steget hittades inte
så vi fick ge upp sökandet för att fortsätta en annan gång.
Igår efter middag tog jag och frugan oss till Kapellplatsen för att försöka oss på GKV #35 - Kyrkomultin en multi i fyra steg som jag tänkt ta tidigare men inte blivit av, alla stegen hittades snabbt och smidigt och ännu en multi var loggad.
I dag efter jobbet slog jag på mobilen och såg att det fanns en ologgad cache vid Hjällbo som publicerades 09:18, tänkte att den är nog loggad men ej ännu på nätet, åkte hem och åt middag och frugan undrade om vi inte skulle sticka ut på en sväng till Hjällbo och den nya cachen
Domarringen i Hjällbo, sagt och gjort så åkte vi ut till denna cache och väl framme kunde vi parkera Geomopederna ca 70 meter från nollpunkten och gå resten av vägen.
När cachen hittades så var den ologgad och vi kunde logga våran FTF nr 110 klockan 16:55.
Efter Oslo resan blev vi lite sugna på något liknande och Köpenhamn ligger inte långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar