Leta i den här bloggen

söndag 27 juni 2010

Midsommardagscaching

Igår blev det en tur runt i Torslanda med MPLL och den första cachen som besöktes var Rävlyan som hittades snabbt och lätt, sedan tog vi oss till Tors(landa) Adventure - The Crack för nu skulle det bli lite klätter äventyr, jag hade med mig mitt 10 meters spännband som jag alltid har med mig, MPLL hade med sig sele och ett rep att säkra med.
Denna cache behövde inga redskap för att loggas men den senare gjorde.



Tors(landa) Adventure - Crackelicrack stod på tur och nu var det dags att använda utrustningen vi hade med oss, jag blev nerfirad för att söka efter cachen och den fanns där mitt i berget.
Nu tog vi oss till den tredje och sista i serien Tors(landa) Adventure - The Cliff som MPLL redan loggat men inte sparat informationen till finalen.
Väl på plats sökte vi ett tag och vi konstaterade att cachen var borta, vi gav upp men jag ville titta under berget om den trillat ner och så var fallet, cachen hittades nedanför och koordinaterna till finalen var inknappade på gps:en.
Cachen lät vi ligga kvar nedanför då vi inte hade lust att ta oss upp igen.


Finalen hittades snabbt och cachen var stor och välfylld.

Det avslutades en
Forntidspromenad i Tumlehed också denna afton.


Det blev några multi cacher tagna denna lördag med ett rännande i skog och mark, de cacher som blev loggade var Torslanda Flygplats



Och även Flunsåsen och The Invasion kunde loggas och avskrivas.





Väl hemma sent på kvällen dök det upp en ny cache 370 meter hemifrån och detta kunde man ju inte missa, cachen var gömd av hebb och jag vet att vi har FTF jägare runt om kring oss, i alla fall så laddades koordinaterna in i Gps:en och frugan hade skorna på sig innan jag var klar med överförningen.
Väl framme vid cachen Ormebäcken så hittades den snabbt och vi kunde logga dagens FTF 23:16, tio minuter efter publiceringen.
När vi loggat klart och är på väg hemåt ser vi en bil köra snabbt på vägen nedanför och frugan säger att det är nog TMR68 som kommer och mycket riktigt var det TMR som var igång för att logga en FTF, vi fick lugnat honom genom att visa oss då han förstod att det var försent, vi fick en pratstund och gick vidare hemåt.
Summa av dagen: 10 loggade cacher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar