Leta i den här bloggen

söndag 21 mars 2010

Söndags caching

I morse åkte jag och frugan till en loppmarknad och på vägen dit passade vi på att logga snusdosan nere vid Holmen, cachen hittades snabbt av frugan och vi åkte vidare till loppisen.
Efter den åkte vi bort till Majorna och Depeche Mode 4: Boys Say Go! denna lilla burk låg på marken fullt synlig men efter logg satte jag dit den där jag tror att den skulle vara, MPLL hörde av sig och vi moppade över till Hisingen för en kopp kaffe.
Vi bestämde att försöka oss på Kycklingsoppa i Åketorp men det var inga problem då vi fixade redskap för att nå den lilla rackarn.

Efter den åkte vi hem och senare kännde jag mig rastlös att jag kanske inte hade fått min dos av plast ännu så jag snörade på mig kängorna och tog mig till Delsjön för att beta av haiders fantomenserie, jag parkerade geomopeden nedanför masten som sist och traskade bort till den som var längst bort MORBROR DAVES PIPSVÄNG # 17, den hittades snabbt och lätt så det var bara att ta sig vidare till nästa LUBANGAS VREDESMOD # 18 och denna blev det lite leta på men tillslut hittades den lilla plastlådan och jag kunde ta mig vidare till LAMANDA LUAGAS PRESIDENTSVIT # 15 och även denna fann jag snabbt och smidigt.
Nästa cache var KIT & HELOISES TVILLINGBOX # 13 nu hade jag fått skoskav av kängorna så jag hade lite besvär men vad gör man inte för en cache till, denna hittades snabbt och lätt och nu skulle jag ta mig över skogen till stigen jag gick på tidigare men jag gled mer och mer åt höger så det blev en omväg och väl framme vid stigen igen gick jag mot GENERAL BABABUS CIGARRLÅDA # 14 väl framme var den snabbt funnen på sin uppenbara plats, nu var det dags att ta sig tillbaka till geomopeden för att ta sig hem.


Skärmdump över turen


Nu rinner det vatten lite överallt.


Vy över Lilla Delsjön.


Brudaremossens telemast.


Lilla Delsjön


Från bron mellan Delsjöarna eller (grodan & fiabus bro)


Snö smältningen ställer till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar