Leta i den här bloggen

söndag 14 februari 2010

Ö-caching

I dag kl 09:00 skulle jag, Hallén ochTMR68 mötas upp för att senare möta upp Ingabo och hebb vid Stora Härsjön vilket gjordes och vi började med rask promenad 1 km till cachen Kräftkalas som var placerad på en ö ute på sjön.



Denna cache har jag redan loggat förra vintern med halva familjen,
väl framme hittade hebb cachen vid det första stället han sökte på.
Nu är det ju så att vi lever på 2000 talet och de gamla rävarna går in på nätet ute på plats och loggar sitt fynd vilket jag inte ännu har börjat med.




Väl framme vid bilarna igen åker Ingabo åt sitt håll och vi andra tar oss vidare till
Torskabotten Island vilket inte var det lättaste med parkering men det löste sig till slut, väl framme vid sjön var det bara att traska vidare till ön.

När vi var framme vid sjön fick vi leta en liten stund tills hebb plockade fram dagens första cache för min del, även här loggades det på nätet för Hallén med sin nya Iphone.



Fin utsikt över sjön Torskabotten
Efter denna ö-cache åkte vi vidare till Frank´s Cache som jag redan har loggat vid ett tidigare tillfälle, men de andra fick en logg.
Efter denna åkte vi till Skallsjö Kyrka vilken var en riktig drive in cache, hebb for ut ur bilen och plockade fram den lilla burken.


Efter denna åkte vi vidare mot Gråbo och på vägen dit loggades
Varning för kryptonit! som jag också tidigare loggat.
Vi åkte vidare mot Gråbo och cachen Backlanda-Gråbo Airport och också denna har jag loggat tidigare med frugan fast denna gång var det roligare då snön spökade lite för oss, vad jag kunde minnas låg cachen under en liten gångbro men där fanns ingen gångbro i sikte denna gång.
Det hela slutade med att Hallén trampade ner brevid bron och upptäckte den och sedan var det bara att gräva fram cachen som hittades tillslut.

TMR68 ligger och försöker finna cachen under bron.
Efter denna cache åkte vi vidare till dagens mål ännu en ö-cache Hundöjan där det fick bli en promenad ut mot cachen.






Väl framme vid nollpunkten började sökandet och det tog sin tid, efter en bra stund fick Hallén ringa Ingabo som hittat den tidigare om en ledtråd och då kunde vi fokusera oss på en plats som vi nästan alla redan sökt på men som Hallén sedan hittade, nu var det bara ett problem kvar att få ut burken från gömman.


Det gick inte och vi beslutade oss för att det fick bli en fotologg till ägaren.
På väg tillbaka till bilarna blev det tvärstopp då det stod en lös oxe på vägen, den lunkade sakta upp med vägen åt samma håll som vi skulle och tillslut vek den av till sin hage och vi kunde ta oss till bilarna.
Väl framme vid bilarna tackade hebb för sig och vände hemåt, TMR68, Hallén och jag åkte vidare mot ROY ROGER MACKEN som min kära cache kollega placerat ut som jag också tidigare varit på men som de andra tog chansen på när vi ändå var i närheten.
Nästa cache blev Monvägen/ Moledet och denna hittades snabbt och lätt och när vi skulle logga kom ägaren Monway fram och hälsade, trevligt att träffas igen.
vi åkte vidare till Izmir och här var det svårt att finna cachen för snön vi gav upp efter en stund och åkte hemåt.
Denna dagen slutade med 4 loggade cacher för min del helt okej för en liten söndags tur.
En kul dag med trevligt sällskap och några roliga händelser.

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig och äventyrlig dag!!

    Det får vi göra om snart igen!

    SvaraRadera
  2. Ja det var kul med många minnen.. hehe

    Har ni något på gång så tveka inte att höra av er.

    SvaraRadera