Leta i den här bloggen

söndag 10 januari 2010

Min utrustning

Tänkte skriva lite om vad som är bra att ha med sig ut när man geocachar, det finns ju en del utrustning som behövs vid geocaching för att ta sig till en cache eller serva en cache.
Jag har en standardutrustning som jag alltid har med mig när jag är ute och cachar samt att det finns annan utrustning för (speciella cacher)

med svårare terräng.

Det viktigaste av allt när man är ute på geocaching tycker jag är PENNA, det finns hundratals med cacher där ute som saknar penna, jag har alltid med mig en bläckpenna jag har även Ikea pennor i en liten ficka med mig när jag är ute likaså reserv loggremsor i zip påse ifall cachen jag besökt är fuktig eller stelfrusen, jag har även med mig ståltråd att kunna forma till krok eller förlänga armen med, det finns även cacher som finns gömda i spränghål i berg där man måste fiska upp cachen så ståltråd är ett måste. Jag har även med mig eltape om någon magnet har lossnat från någon cache.
Min utrustning innehåller även en multitång extra batterier till gps:en ficklampa och självklart mobil telefon med kamera för att föreviga platserna man har besökt.
Mobiltelefon är även bra att ringa med om du försätter dig i situationer du ej kommer klara dig ur.




Lite mera extrema cacher finns det redskap att ha med sig som rep, Gummibåt, vadarbyxor mm

Till vissa cacher har jag tillverkat verktyg för att komma åt och ibland får man improvisera och hitta på något på plats vilket är riktigt kul.



Har du några förslag, har du tillverkat något verktyg för att nå fram till någon cache, skriv gärna en kommentar nedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar