Leta i den här bloggen

måndag 7 september 2009

FTF-jakt i Lövgärdet och Gårdsten

I går Söndag blev det en tur på eftermiddagen till Lövgärdet för att försöka oss på två nya cacher som nyligen publicerats, väl framme så for jag med illfart in i skogen för att vara först på plats och den första cachen som hittades snabbt och lätt visade sig vara ologgad och jag kunde snabbt skynda bort till den andra som var placerad ca 230 meter ner mot Surte.
Väl på nollpunkten skulle cachen ligga 10 meter från och det gjorde den fint i orört skick och jag kunde logga ytterligare en FTF efter tio minuter.
De cacher som hittades var: Klevebergen_1, Angered och Klevebergen_2, Angered.

I dag åkte jag en sväng till Level Up To Get High In Gårdsten uppe i Angered som blev publicerad i går utan några besök så jag tänkte ge den en chans, när jag väl hittade cachen och fick den öppnad visade det sig att jag var först på plats även på denna.

Tre FTF på två dagar är inte illa för vår statistik då vi nu kommit upp i 57 FTF:er

Lite mer statistik om oss just nu:

Cachare plats 1-100 plats 71 .the explorist 1669 cacher.

Topplistan för i år plats 1-100 plats 44.the explorist 885 cacher.

Topplistan cache ägare plats 40.the explorist 54 aktiva cacher.

2 kommentarer:

  1. Det tog en stund att hitta en bra nollpunkt, på Klevebergen_2, att utgå ifrån. Och dom 10 meterna var bara en grov uppskattning, så det var ju kul att nån mer än jag ficka samma läsning från GPS:en.
    Tackar för loggningarna, fler gömmor lär komma runt om i vättlefjäll...

    /BosseA

    SvaraRadera
  2. Dessa cacher var lite speciella för mig för jag har varit i denna skogen ett flertal gånger i början av 90-talet då jag bodde i Lövgärdet ett tag, roligt att fler lägger ut cacher.
    Tack för dessa.

    SvaraRadera