Leta i den här bloggen

måndag 27 juli 2009

Söndags caching

I går dök det upp en ny cache vid Delsjön och jag och frugan var inte sena med att hoppa upp på geomopederna och köra järnet till Get my Bearing för att försöka oss på en FTF nr 46, väl framme vid parkeringarna så fick vi gå ca 500 meter ut på udden och på vägen tittade vi både bakåt och framåt för att se om vi var ensamma och det var vi, väl framme vid nollpunkten fick det klättras lite upp i en tall och där låg den lilla burken....



Efter att jag öppnat cachen och tittat i loggen så visade det sig att vi var först på plats och kunde logga en FTF 18:57.

Delsjön

Efter denna åkte vi till [The Beatles] Strawberry Fields Forever som ligger vid Calanderska sjukhuset, väl där ser jag fort var cachen var placerad men det var inte lätt att ta den då det var mugglare så nära in på men frugan tog fram mobilen och ringde och jag satte mig brevid och försökte fiska upp cachen medans dessa mugglare var precis brevid oss. Cachen loggades och jag kunde placera tillbaka den på samma ställe utan att de märkte något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar