Leta i den här bloggen

måndag 13 juli 2009

Söndag 12 juli

I går var jag och frugan i väg med geomopederna borta i Torslanda och på väg dit åkte vi förbi Fingers som vi löste för ett par dagar sedan, lådan hittades ganska snabbt och vi kunde fortsätta mot Batteri Torslanda (TL) som ligger på ett gamalt militärområde med en massa hål uppklipta i staketen.
Cachen hittades snabbt på nollpunkten och vi kunde fortsätta mot Gamla Hjuviksvägen som är en liten multi i två steg som var snabb loggad.


Gamla Hjuviksvägen vy från finalcachen

Efter denna åkte vi mot Kippholmen som var avstängd men som flera har loggat ändå, så också vi nu för cachen hittades efter en liten stund och var i hyffsat bra skick.


Nästa cache Fortress of Kippholmen som inte var långt där ifrån loggades med hjälp av min lille kamrat Etrex Venture som var med på turen, cachen hittades snabbt på ett oväntat ställe.



Efter denna cachen åkte vi bort till Osbäcken 01 - Marina för att ta koordinaterna till del två i samma serie, väl på plats i bland stenarna ser jag den största vilda orm jag skådat här i vårat land, en väldigt mörk huggorm med sina mönster på ryggen, när jag väl sansat mig tog jag fram cachen och fotade ledtråden och hoppade där i från (Tycker inte om dessa kryp).

Väl vid Osbäcken 02 - First bridge hittades inte denna låda och vi åkte hemåt för att äta och skriva in våra fynd.

När väl det var gjort fick jag ett litet ryck och ville ner till Tjolöholmsbomben som Jozii och Team-CC har placerat ut och en liten stund senare satt jag på geomopeden ner mot Kungsbacka

och på vägen stannade jag till vid Signes Kulla i Kungsbacka för att sträcka på benen genom att rusa upp och plocka fram den lilla burken.


Upp på moppen igen och ner mot Tjolöholm, väl nere blev Tjolöholmsbomben #7 - Kyrkan den första i serien och de övriga cacherna som hittades denna eftermiddag var:














Även här på stenstigarna finns det huggorm så gå försiktigt när ni skall ta promenadcacherna, lite bilder från turen.












Ett mycket fint område, de som inte varit här förut tycker jag skall passa på och åka hit och titta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar