Leta i den här bloggen

onsdag 12 juli 2017

Lärjeåns dalgångar

Igår planerade jag att jag skulle ta en cykeltur till Lärjeån med dess omgivningar och det blev det tills jag fick punktering på bakhjulet efter halva vägen.
Det blev till att vända om och ta sig hemåt igen efter ca 6 km. Sävedalens cykel & sport hade slang och jag fick byta slang på däcket med en insexnykel som jag hade med mig.
Tur dom hade luft att fylla på med :)

Väl hemma sadlade jag om till Geomoped som tog mig till cachen Pumpstationen vid väg 190 denna var svår att hitta trodde jag när jag gått runt och letat någon minut, men just då såg jag något som faktiskt kunde vara en geocachegömma och det var det.

En cache som jag gav ett favvo poäng vilket jag sällan gör.


 Färden gick vidare till cachen Banvallen B35 som jag varit på tidigare ihop med MPLL och Peg då denna trailen var ny, denna gång hittades cachen snabbt och lätt.

Nu bar det iväg till Gunnilse backaväg och Gunnilse backaväg 2
och dessa cacher hittades snabbt och lätt.

Vid Cykelbanan parkerade jag Geomopeden för att ta en promenad nere med Lärjeån för att logga ett par cacher i serien Å-promenaden #1 1 till 4 och dessa var fint placerade i den fina miljön.









 Det blev totalt tio cacher loggade denna dag och tanken var ju att cykeln skulle vara med på denna turen men icke...


Bjuder på en vacker bild över Lärjeåns dalgång med Rannebergen i bakgrunden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar