Leta i den här bloggen

torsdag 12 juli 2012

Geocaching på gång...

Nu har semestern börjat och det har blivit caching fyra dagar på raken helt plötsligt, riktigt kul att leta burkar igen.
Vi har varit ett litet gäng bestående av mig, sonen, frugan och hennes syster med man samt Tommy 00


Stigen#4 Vattenhålet hittades inte men vi kunde ändå logga Stigen# Bonus denna dag.

Idag bar det iväg med bil och Geomopeder mot Lerum för att logga lite burkar, vi stannade till vid Göta Bio i Jonsered på vägen, här har man sett en del filmer i sina unga dar.
Vi fortsatte mot Lerum för att logga litte burkar.






Men dagens stora händelse var Ingabos cache More than you think !! som jag har varit på ett antal gånger utan att få denna i min hand.
Denna gången var vi väl förbereda på en lätt match då utrustningen var den rätta.
Det gick lätt och smidigt och jag kännde en lättnad att äntligen ha tagit denna rackare.

Det blev totalt 12 cacher loggade i och runt Lerum.

Väl hemma efter maten såg jag på mailen att det dykt upp en serie cacher i Olofstorp men kände att det är ingen idé att ta sig dit då det finns fullt med FTF-jägare i stan, jag tog en promenad med vår hund Vickan för hon skulle rastas.
Efter detta står familjen redå att åka till Olofstorp och det fick det bli.

Väl framme vid första cachen Downtown Olofstorp #12 var den ologgad och jag tänkte att det här blir nog bra.
Kvällen slutade med tio FTF:er samt några andra cacher loggade.
Ett stort tack till Loove för denna serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar