Leta i den här bloggen

tisdag 12 april 2011

En tur i Änggårdsbergen

Igår var jag MPLL och Ragge1 uppe i Änggårdsbergen och loggade cacher, vi skulle börja med Under sten  fast denna cache får vänta tills vidare med loggning då vi beslöt oss för att ta en promenad och logga de andra uppe i skogen.


 Även små grytor har öron hittades snabbt och lätt.




Nästa cache var  Även en blind höna kan hitta ett korn och även denna cache var inga större problem att finna.

 Bara döda fiskar följer strömmen kunde loggas snabbt på vår tur.



MPLL´s ena hund som var med njöt av vattnet denna varma vårdag
















Andra cacher som också fick våra signaturer var  Bättre en fågel i handen än tio i skogen,  Ropa inte hej förrän du är över bäcken,  När man talar om trollen så står de i farstun och  Äpplet faller inte långt från trädet, dessa cacher var inte heller några problem att finna i det härliga vädret. Vill passa på att tacka Iller för dessa trevliga burkar som du placerat ut.
Efter en promenad på ca 5 km så åkte vi till Café Skåne för en lunch och efter detta tog vi oss till Monkey Wrench som jag och frugan varit på tidigare utan resultat, denna gång gick det bättre och jag kunde hitta den lille rackarn efter en liten stund.

Dagen slutade med 8 cacher loggade vilket inte är helt fel eftersom jag inte har så många cacher att ta i stan.

Jag har stängt av min cache  Utby och Fjällbo Bergen ett tag tills att jag har bättre koordinater till burken, det är inte det lättaste då berget är i vägen för sateliterna och jag vill ju inte att folk skall leta i onödan med så dåliga koordinater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar