Leta i den här bloggen

söndag 27 februari 2011

Söndags tur på Hisingen

 I dag blev det en tur med Geomopeden till Hisingen för att logga lite cacher, jag tog mig först till Lindholmen och cachen Göteborgs äldsta sjömanskrog/Gamlapolisstationen som min kära Gc kollega MPLL placerat ut.
Denna cachen hittades snabbt och lätt med hjälp av hinten, jag tog mig vidare till Pölsebo där jag tidigare haft en cache.
Det gick inget vidare med att hitta denna lilla burk så jag fortsatte mot Koppartrans II, denna hittades omgående med bra koordinater.
Jag åkte vidare mot Torslanda där det finns ett antal ologgade burkar som jag ej ännu tagit, den första burken där borta blev Brandbilen som försvann, en lätt burk att finna, jag åkte vidare till ÅKES som var ännu en MPLL cache som hittades snabbt och lätt.
Nästa cache var Hjuviksvägen och den var omöjlig att köra moppe på så jag fick kliva av och gå de ca 200 meterna.




Jag tog mig vidare till De små skatternas skatt och denna hittades snabbt i en liten skogsdunge, åkte senare vidare mot Det slutna rummet och här fick jag leta ett tag utan resultat, läste loggarna och alla verkade hitta denna lätt men jag fann inget så jag gav upp och åkte vidare till nästa cache som var Mannen som gick upp i rök, denna hittades efter lite letande och jag kunde ta mig vidare till Linus Puttekulebytarskatt, denna cache hittades snabbt och lätt.




Jag åkte mot Lilleby och cachen Bronsålderssundet och även här var det en snabblogg och sedan vidare, nu tog jag mig hem till MPLL för en kaffe och lite värme, Ragge1 var också där och hälsade på.
Efter detta besök var det tänkt att jag skulle åka hemåt men jag kunde inte sluta dagen med 9 hittade cacher utan jag tog mig till 29;1 Kammaren och här fick jag leta en stund tills jag hittade en öppning i grottan att ta mig in, väl inne hittades cachen snabbt och jag var snart nere vid Geomopeden igen.
 Nu när jag ändå var så nära Hisingsparken kunde jag inte låta bli och försöka mig på Ragge1s två cacher där.
Jag tog mig upp till Tuve och parkerade Geomopeden i början av motionsspåren för att med en rask takt försöka mig på Ingen Reklam Tack! och det var inga problem att hitta den burken...












Jag tog mig sedan vidare på de hala stigarna till Julhälsning/Christmas Greetings från/from Ragge1 och även denna lilla rackarn hittades snabbt och lätt. Nu tog jag mig hemåt för att äta en god middag hemma i värmen efter ett par mil på Geomopeden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar