Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

FTF jakt

Igår efter jobbet när jag kom hem kom frugan ner rusandes med gps:en i högsta hugg och berättade att det publicerats en ny cache vid Åstebo vandrarhem det var bara att vända och åka dit i all värdens fart, väl på plats fick jag leta på ordentligt i alla vinklar utan resultat.
Jag kikade på beskrivningen av cachen och såg att det var Halléns cache jag letade efter då kunde det ju vara ännu knivigare då jag vet att cache-ägaren har liknande gömmor.

Efter ett tag så hade jag cachen i handen och tänkte Äntligen efter ca 15-20 minuter, denna var lurig och sådant gillar jag.
Tack Hallen för denna cache, det var en riktig utmaning.

Senare på eftermiddan åkte jag och frugan till Bäckebol för att titta på en ny telefon till mig, när vi ändå var där borta kunde vi logga "Paket" som var placerad utanför Schenker.

I dag

I dag blev det en tur till Rävekärr för att logga dagens cache, det fick bli två stycken den första hittades snabbt och lätt men var lite klurig att nå men det gick bra med mitt lilla verktyg, att placera tillbaka cachen blev värre då det kom mugglare för nära.

Den andra cachen jag besökte var plaserad uppe i en tall på ett berg med mycket fin utsikt.



Nu har vi hittat minst en cache varje dag i 38 dagar, jag sparade ett antal cacher i Rävekärr för att ta mig dit igen vid tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar