Leta i den här bloggen

onsdag 22 september 2010

FTF chans

Idag skulle ju dagens cache hittas och då bestämde jag och frugan oss att vi skulle åka en sväng till Öjersjö för att logga Öjersjö centrum denna cache hittades fort utanför pizzerian, efter denna tog vi oss ner till Landvetter för att försöka oss på en FTF på cachen Landvetter 1:an som varit ologgad i elva dagar utan att någon hittat den, den enda som varit där var Monway men han hade inte lyckats att finna den så vi gjorde ett försök.
Väl framme började vi kika upp i alla träd som gick att klättra i, hittade en hög gran som verkade intressant men ville inte ta mig upp för det kunde ju vara ett annat träd och så kul är det ju inte att klättra upp i en massa träd speciellt inte med min figur...
Efter en stund gav vi nästan upp och började titta mer på marken efter svamp tills jag såg cachen uppe i ett träd ca 23 meter från nollpunkten, äntligen tänkte jag och kände att FTF:en var nära.


Väl uppe vid cachen kunde burken öppnas och vad får jag se... Monway hade loggat cachen ett par timmar innan, lite besviken fick jag loggat cachen uppe i trädet medan frugan stod nedanför.
Nu bar det iväg till Allum för att äta och handla lite, kollar till mailen och ser att det dykt upp en ny cache i Sävedalens industriområde Working 9 to 5, frugan säger till mig att jag skall åka på den och kort där efter är jag på plats och cachen hittas omgående och jag kunde logga en FTF, när jag står och loggar kommer en bil insvängande det är Monway som är FTF sugen men fick nöja sig med en STF för en gång skull, vi snackar en stund och frugan dyker upp, kort där efter dyker Maycoll upp och vi får en trevlig pratstund.
Alltid lika trevligt när man träffar på andra cachare ute.

Nu är det 53 dagar med caching på raken och än så länge ser det ljust ut då vi har sparat ett antal runt stan som kan plockas en och en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar