Leta i den här bloggen

måndag 23 augusti 2010

Söndag, Måndag

I går på dagen var jag och frugan iväg och skulle ta dagens cacher, den första var "bridge..." som var placerad ute i Västerleden i Frölunda, denna cache hittades snabbt och lätt och vi fortsatte mot "Box in the forest!" ute vid Grevegårdsvägen.
Denna cache har vi varit och letat efter förut men nu var koordinaterna fixade till det bättre och cachen kunde hittas lite lättare.
Vi åkte vidare ut mot havet och cachen "Ganlet - T20" och här var det inte lätt att ta sig fram då vi först tog fel väg över berget och sedan var det vatten över allt för att ta sig ut till den lilla udden.



Det slutade med att jag fick ta av mig byxorna och vada ut i vassen och ta mig ut till cachen.



Väl ute behövs det ett verktyg för att ta fram cachen och detta hade jag med mig och är inte ett vanligt cache-verktyg!!!

Senare på kvällen åkte jag och frugan iväg på en lite längre tur då vi var lite sugna på att finna lite fler cacher så det fick bli en tur till Skepplanda och Ale Golfklubb där Violatri lagt ut en liten serie.
Det blev ytterligare sex cacher loggade denna kväll innan vi fick ta oss hemåt.

Idag

Idag åkte vi med MPLL till Lindome för att logga några cacher på dagen.



Det blev några i serien Bunketorp, ännu har vi inte löst mysteryn då jag slarvat bort ledtrådarna till finalen efter tidigare besök i området.



Nu närmar man sig ett jämt tusental igen och vi får väl se vilken cache som får bli våran nr 4000, sakta men säkert går det frammåt och jag har mina aningar om att det blir en cache i grannlandet Danmark.

1 kommentar:

  1. Lycka till på sökandet efter burkar till dig å frugan på jakt mot 4000

    SvaraRadera