Leta i den här bloggen

söndag 20 juni 2010

Och i Helgen

Lördagen började lungt, fick hem en kusin till min nya gps, Dakota 20 är en liten och lätt gps som funkar kanon likt Oregon modellerna fast något mindre.



På kvällen när frugan slutat jobbet åkte vi till Alingsås med MPLL för att gå på Invasionen ett grillevent vid sjön Mjörn, här grillades det för fullt och flera geocachare anslöt.








När vi ändå var i Alingsås loggades det burkar, Välkommen till Stadsskogen och Lights in Alingsås 2008 - Final efter dessa åkte vi till Lerum för att logga Shahin #5 - Where is no 1 och Tallbacken.
Nu åkte vi hemåt fast det plingade till i mobilen att det dykt upp en ny cache i Fiskebäck, snabbt på gasen mot denna Cache-klippan och väl framme fick vi ta oss upp i skogen och upp på berget vid cachen och till slut logga en FTF 21:55.
Efter den gick vi till cachen Lindalen som MPLL loggat FTF på tidigare samma morgon, cachen hittades snabbt och lätt och våra fruar ropar och säger att det dykt upp en ny cache Åby Travbana, vi fick skynda till bilen för att snabbt ta oss dit och logga och mycket riktigt var vi först på denna också.
Nu bar det hemåt och då plingade det till i mobilen igen, ny cache i Torslanda...
Vi vände håll och åkte mot cachen Jacks djurbytarskatt ute i Torslanda, väl framme började vi leta efter den rackarn efter en liten stund dyker zeptho upp och ansluter sig till sökandet, efter en liten stund tar zeptho fram burken och vi kan gemensamt logga en tredje FTF för kvällen.
Nu åkte vi hemåt utan pling i mobilen och kunde andas ut, detta var en lyckad kväll med 7 cacher loggade.
Söndag
Söndagen började med att jag blev väckt av ett sms, är du vaken, ja nu är jag...
MPLL ringde och berättade att han loggat 5 FTF:er i Mölndal och var på väg mot en ny cache mellan Jonsered och Landvetter, jag sa att det var event i Halmstad och att de skulle släppa ett antal nya cacher, han vände bilen och hämtade upp mig.
Jag ringde danne100 angående eventet och han skickade en gpx fil med cacherna som skulle publiceras, vi åkte ner till Slöinge där vi kunde logga våran första gemensamma FTF, det fortsatte med lyckan och vi fick ihop sex stycken FTF:er sedan var det kört ett flertal andra cachare hade varit på de andra cacherna.


Vi slutade stressa och tog det lungnare men med ett bra tempo.










Vi tog oss till Haverdals naturreservat för att logga några cacher till fots.













Efter dessa fick vi ta oss till event platsen för Sommar event Dagen efter
Här fick vi träffa andra cachare och grilla lite korv mums...
Alltid roligt att prata caching med andra cachare.




Jag vill passa på att tacka danne100 för cacherna samt det trevliga eventet som du skapat.
Väl hemma dykte det upp en ny cache i Härryda på kvällen som jag tog Geomopeden till, väl framme fann jag cachen snabbt och lätt men den var loggad sedan en kvart, efter den tog jag mig till Emma´s place som varit ologgad hela dagen på nätet.
Väl framme ser jag Monway komma gående till sin bil och har loggat en FTF på cachen.... vi samtalar en stund och sedan tar jag mig in de 530 meterna fram till chachen, väl framme så hittas cachen snabbt och lätt och jag tar mig hemåt.
Denna dagen slutade med 31 cacher loggade samt ett event som vi fick loggat, vädret har varit med oss hela dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar