Leta i den här bloggen

söndag 25 april 2010

Söndags tur

Dagen stod i Geocachingens tecken med fint väder och många nya burkar runt om i stan att leta reda på, den första burken som hittades denna dag var Alcochete cachen i Partille vilken hittades snabbt och lätt efter den styrde jag Geomopeden till Marieholmstunneln och även denna lilla burk kunde loggas snabbt och smidigt.


Platsen där Marieholmstunneln skall byggas.

Jag åkte över till Hisingen för att ta mig till Backa och cachen Krumeluren och denna var busenkel så det var bara att köra vidare till nästa cache i serien HÖKÄLLA 1 - Parken och även denna loggades snabbt och lätt, körde vidare till HÖKÄLLA 2- Våtmarken och HÖKÄLLA 3 - Källan och även dessa hittades snabbt och fint, nu var det bara HÖKÄLLA SÄTERI kvar och denna var heller inga problem att finna.
Efter denna serie tog jag mig till Nya Kvillebäcken och denna var lite svårare att finna då det var fullt med mugglare som gick förbi hela tiden men tillslut hittades denna med.

Nu åkte jag hem för att gå ut med våran hund och äta lite för att sedan ta mig till Frölunda och den ny publicerade serien av benrangel, den första cachen jag åkte till var B01 cachen hittades snabbt och lätt med bra hint när jag väl noterat inför finalen kom fabian.lidman och lina.novang genom skogen och jag kunde räcka över burk med tillbehör, kul att träffa nya cachare ute.
Efter denna åkte jag vidare till B04 och även denna cache fann jag snabbt, åkte vidare till nästa som var B02 och denna var heller inga problem att finna.
Nästa cache pratade de nya cacharna om att jag skulle behöva ett verktyg för att få tag på burken men skam den som ger sig, en riktig cachare har verktyg med sig...
Väl framme vid B03 hittades cachen snabbt och jag kunde ta fram mitt lilla verktyg och vipps så hade jag burken i min hand och i med det hade jag koordinaterna till finalen B00 men först tog jag mig till The cliff with view och på vägen dit träffade jag på några kompisar:http://www.youtube.com/watch?v=wHRCb-POfNw


Cachen hittades snabbt och lätt och jag tog mig till The bush tree som också den hittades snabbt och lätt, nu tog jag mig tillbaka till oxarna och moppen för att ta mig till finalen B00





Finalen hittades efter en liten stund och jag kunde logga som andre man på plats, nu var dessa cacher tagna och jag åkte hemåt men kände att jag var inte nöjd med detta så jag tog mig till Zodiac of GBG - Taurus (Oxen)
på ett berg i Mölndal med mycket fin utsikt, cachen hittades snabbt och lätt och jag kunde ta mig ner för att ta mig hem.
Kvällen fortsätter på Storan för att se The Unbilical Brothers här är ett smak prov: http://www.youtube.com/watch?v=KZ5Ul-4Y5TA





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar