Leta i den här bloggen

torsdag 1 april 2010

Geomoped runda

I dag tog jag mig ut på en runda med Geomopeden och den första cachen på turen var Arendal #1, denna hittades snabbt.



Arendal #2 var nästa cache och denna hittades minst lika snabbt.



Efter den åkte jag vidare till Arendal #3 och Arendal #4 och dessa hittades också snabbt och lätt, ett fint ställe att placera ut cacher på tycker jag nog.
Efter denna lilla serie tog jag mig vidare till Volvo och Lasse Lö
och här träffade jag MPLL som slog följe, denna cache satt helt synlig men det gör nog inget då det kanske inte går så mycket mugglare just där.
Nu tog vi oss till Kungälv och den första cachen var Bird watcher denne hittades snabbt och lätt av två rutinerade geocachare.
Nästa cache på tur var Stål skelett # 3 även denna listade vi ut ganska så snabbt och multitången fick arbeta lite.


Nu bar det iväg till Fontinbacken nere och döm av min förvåning det var snö kvar i backen och MPLL kunde inte motstå att ta en sväng med en snowracer som stod och väntade.


Vi tog oss vidare till Krigsplan i Kareby och denna fann vi på första ställe vi sökte på så det fick bli en snabb logg för att sedan ta oss till det berömda M:c Donalds för en kaffe och vidare planering.



Jag fick chansen att logga Cannons at Hisingen North som MPLL redan loggat.
Vi tog oss vidare till Den gamla bron och denna cache hittades men vi får logga den en annan dag då vi inte hade redskap med oss till detta.
Vi åkte vidare till Alelyckans vattenverk som MPLL kunde logga.
här skildes vi åt för han skulle till jobbet men jag hade energi kvar och tog mig till Rävekärr och Breweries #05 - Dugges denna hittades på marken så hinten gav inget, placerade cachen på nollpunkten där jag förmodar att den skall vara.
Såg en påsk-kärring i närheten av cachen.
Jag åkte vidare neråt Kållered till cachen TB Hotell E6 exit 63 och denna kunde loggas snabbt och lätt, nu bar det iväg vidare till Delsjön för att avsluta haider1´s serie om fantomen och den första jag tog mig till var
FANTOMENS TRÄDHUS # 12 denna var fin då utsikten över sjön var fantastisk, man kunde se ner till den berömda cachen Moneymaker som jag aldrig kommer att hitta.....



Nu tog jag mig tillbaka till Geomopeden för att dricka lite vatten och sedan tog jag stigen till A TRIBUTE TO LEE FALK (1911-1999) # 16.



Denne hittades snabbt och lätt på första plats jag letade, nu fanns det bara en cache kvar som jag skulle ta med hebb men kunde inte hålla mig längre trotts att jag varit på platsen 4 gånger och letat utan att finna den jäveln, Moneymaker fick en chans till av mig och denna gång hittades den efter en minut tack för den "Äntligen" som Gert skulle säga.
Cache behållaren var inte så bra klädd så jag fixade ordning den lite.
Nu var jag glad att den äntligen var funnen så jag tog mig till Mölnlycke för att logga den sista traditionella för mig där, Miljöarken hittades snabbt och lätt och jag kunde ta mig hemåt efter en lång caching dag på Geomopeden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar