Leta i den här bloggen

söndag 28 mars 2010

En tur med Geomopeden

I dag var jag ute på en liten runda och den första cachen som besöktes var Lucia uppe på berget bakom willys i Gamlestan, vägen dit var kanon man kunde köra hela vägen fram.
Cachen hittades snabbt och lätt och jag kunde njuta av utsikten en stund.



Kände att jag ville jaga lite mer plastburkar så jag tog mig över till Backa på Hisingen och cachen Brunnsboskolan, utan ha läst cachebeskrivningen så började jag leta nedanför berget men efter en liten stund förstod jag att cachen var placerad uppe på berget då terrängen var lite hög, väl uppe hittades cachen snabbt och jag tog mig vidare till nästa plastburk Backa: GBG VIEW 4, denna hittades direkt och jag kunde ta mig ner snabbt och smidigt till geomopeden som jag vågat lämna alldeles ensam i detta område.


utsikt från Backa: GBG VIEW 4


Utsikt från Brunnsboskolan med Geomopeden nedanför.

Efter dessa åkte jag vidare till Selma och här har det placerats ut cacher ett par gånger tidigare, denna gång var den svårare att hitta.
svelar dök upp när jag höll på att leta och vi fick hjälpas åt att hitta den jäkeln men tillslut hittade jag den på ett ställe jag redan letat.
Kul att träffa andra cachare där ute.

Nästa cache att finna var Backa-Röd till denna fanns det inte många vägar att välja på så det fick bli gångbanan enda upp och väl framme hittades cachen snabbt och lätt.
Detta fick bli den sista för dagen och jag tog vägen om stan och där var poliser nästan över allt.



Det var Volvo affär i stan i dag och Kinas vice president var på besök.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.340369-manga-poliser-pa-stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar