Leta i den här bloggen

lördag 17 oktober 2009

Jakten på den 2000:de cachen

Nu har jakten på den tvåtusende cachen börjat och i och med detta kommer det att publiceras en cache av mig som kommer att heta (The Explorist 2000 found) eller något liknande.
Just nu i skrivande stund har vi hittat 1994 cacher och i morgon söndag så kommer jag sticka ut på en ride för att hitta minst sex cacher till för att nå mitt mål, tror att det blir en tur ner mot Hovås, Kungsbacka och fjärås vi får väl se.

I dag har jag varit ute en sväng för det kliar i fingrarna efter nya burkar, dagen började med Strömmensberg #2 vilken hittades snabbt och lätt.
Tog mig sedan vidare till Angered och Keillers Damm #2: The View som också hittades lätt med en bra hint, nästa cache hittades inte trotts att jag sökte i ca 20 minuter så Keillers Damm #1: Wooden Bridge fick jag DNF:a, åter igång mot nästa cache som var Kodammen #1: Water Fall hittades lätt och smidigt och jag kunde ta mig till geomopeden för att åka vidare till Gårdsten och Concrete Building In The Woods som var gömd väldigt väl men hittades snabbt och lätt ändå, nästa och sista för denna turen var Amazing Nature #2: Curly Branches som också denna hittades efter en liten stund.
Väl hemma på eftermiddagen tog jag och frugan en tur till sjön Prästtjärn i Partille för att hitta I Väntans Tider en liten promenad i skogen på kvällskvisten som slutade med att vi hittade en liten låda och vi kunde logga våran nr 1994.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar