Leta i den här bloggen

fredag 18 september 2009

Två cacher till

Jag och frugan har varit ute och tagit två cacher till och den första tog vi i går efter middag var Valåsen inte så långt hem ifrån i Fräntorp, på väg upp mot cachen går man igenom en mycket fin bokskog och väl uppe på berget finns det spår av sten-rösen och att dom en gång i tiden brutit sten.Cachen hittades snabbt och lätt och vi kunde ta samma väg ner tillbaka.

I dag tog vi oss till Högsbo industriområde för att finna Öl-Cache i närheten av Pripps gamla fabriker, denna cache hittades snabbt och vi tog oss till det närliggande shopping center för att handla lite mat.

Man kan säga att det är lite caching torka för oss nu för vi har loggat alla cacher här i närområdet förutom en massa mysterys som vi inte klarar av samt några vanliga som kräver special utrustning och det är därför man måste planera längre resor med geomopeden.
Jag planerar ytterligare en resa till Alingsås och en till Trollhättan samt att det kanske blir en resa med MPLL till Malmö senare i höst.

Jag har ju varit premium member nu ett tag och jag kan ju säga det att slippa papperslappar i fickan är väl en fördel men det har sin charm det med, lite lyxigt med all information om cacherna i gps:en tycker jag nog hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar