Leta i den här bloggen

tisdag 29 september 2009

Trollhättan och Vänersborg tour

I måndags morse tog jag mig till Trollhättan med geomopeden en färd på ca 2 timmar, väl framme valde jag att svänga mot Vargön och Tunhem.






Här har jag varit förut men inte cachat och har man inte varit här tidigare så tycker jag att man skall ta sig hit för här finns det (grottor) gruvor där man bröt skiffer i början på 1900-talet tror jag att det var, jag har själv klättrat i dessa sluttningar ett antal gånger.




Här tog jag två cacher för att dom var nära vägarna. efter dessa åkte jag mot Trollhättans flygfält och sedan in mot city, jag har varit på Suspension Bridge & Elvius' Lock tidigare utan att hitta denna men nu hittades den snabbt och lätt utan problem, jag tycker miljön här är helt otroligt fin med vattnet och skogarna och bergen föresten så har en liten del av filmen Livakterna spelats in här.


Jag träffade en anna cache kollega Amber2009 en mycket trevlig herre, vi diskuterade geocaching så att man nästan glömde av tiden men vi sågs ett par gånger och hittade en av cacherna tillsammans.




Jag åkte runt lite planlöst i Trollhättan och rensade stan på gamla cacher jag ej hittat tidigare och nya som dykt upp, Mons Phaulius eller slättaberg som det kallas i Trollhättan var en märklig plats där ett berg var platt som en jätte stor plan, har aldrig sett något liknande innan.



I trollhättan hittades 21 cacher och efter detta tog jag mig till Vänersborg där jag mötte upp

MPLL som lastat in sin geomoped i bilen, vi tog oss runt med geomopederna och hittade ytterligare 32 cacher av bara farten.


Duellen





Vy från Dalaborgsparken på broöppning





MPLL ute på Sanden i VWänersborg

I skrivande stund har vi kommit upp i 1874 cacher och fler blir det väl, i år har vi tagit 1090 st förra året tog vi 784 stycken så det har blivit fler detta året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar