Leta i den här bloggen

onsdag 2 september 2009

Premium Member

Jag har nu blivit Premium member vilket menas att jag är medlem i geocaching.com fast bara i 30 dagar än så länge. För ett år kostar det $30 dollar vilket inte är så mycket men jag har inget visa kort att betala medlemsavgiften med så det har aldrig blivit av.
Det som ingår i ett medlemskap på geocaching.com är att du kan få med dig ledtråd, storlek, svårhetsgrad samt se vad de andra loggarna talar om rätt in i gps:en.
Vi är vana vid att ha med oss en papperslapp med ledtrådar, storlekar och svårhetsgrader.

Jag har köpt mig en ny gps Garmin Oregon 200 som verkar fin och lätt, hade en Colorado innan och det är ungefär samma menyer fast på Oregon finns det inga knappar att trycka på vilket jag saknar.
Jag och frugan tog oss en tur till Nol för att testa våran nya gps vilken visade sig krångla lite då man skall spåra en cache så stannar pilen på samma punkt hela tiden och visar inte hur många meter man har gått.


Vår nya Oregon

De cacher som vi till slut hittade denna dag var Ale: AIF 95 år som låg vid en fin sjö med grillplats.

Nästa cache var Ale: Risheds Naturreservat vilken hittades snabbt och fint.

Och de andra cacherna var Prästalunds natur- och kulturstig #1 och Prästalunds hembygdsmuseum som hittades lätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar