Leta i den här bloggen

söndag 7 november 2010

Mega Event

Ja då har man medverkat till att  Fumble After Dark 2010 har blivit Mega Event, verkligen jätte kul för Geocaching Sverige att detta event har blivit så stort.
Lördagen började med att jag åkte hemifrån med Geomopeden vid 06:50 och körde via Kungälv, Jörlanda, Stora Höga och Stenungsund och där körde jag runt och cachade ett tag innan jag tog mig över broarna till Tjörn, det blev någon cache loggad där med innan jag åkte till eventet Fumble Before Dark 2010. Jag parkerade Geomopeden utanför ingången för att så många skulle se den och logga den för att sedan gå in och lyssna till Garmin och Gear och deras produkter, jag gick även på en diskussion om och med geocaching.se hur de skall förbättra sig samt ta emot kritik från medlemmarna mm.
Jag gick även på en föreläsning om vårat kulturarv där en arkeolog berättade om utgrävningar mm.
Efter detta åkte jag iväg och loggade några cacher på Tjörn för att senare ta mig tillbaka till eventet där de flesta väntade in starten på FAD.
Fumble After Dark 2010 började med Bingo där alla fick bingo-brickor att fylla i efter numren lästes upp på en stor bildskärm, där fick vi koordinaterna till event platsen som var placerad på samma ställe som vi var på men nu hade de öppnat skiljeväggen i gymnastiksalen för att få in så pass mycket folk som 500 deltagare.
Efter någon timme gick startskottet och vi for ut i skogarna som irriga höns med pannlampor mm, det är ju riktigt kul detta med nattcaching speciellt när det dyker upp folk från alla håll med lampor i mörkret, alla hälsar och man har roligt.
Vi bildade oss ett gäng, Familjen MPLL, jag och Maycoll och vi lyckades logga ca 20 cacher på vår promenad.
Kl 23 var det samling och alla deltagarna skulle vara tillbaka vilket sköttes bra detta år, det blev pristävling och högsta vinsten var Garmins GPSmap 62st (har själv beställt en sådan) en mycket fin gps med alla funktioner för geocaching mm, det fanns många andra fina vinster barnen i MPLL vann var sin vinst, kul.
Efter eventet var det dags att ta sig hemåt med Geomopeden, det var någon minusgrad så det blev lugnt körande på de mörka vägarna mot Göteborg.

Nedan lite bilder från dagen och kvällen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar