Leta i den här bloggen

söndag 17 oktober 2010

Scoutmetoden

Idag tog jag mig en tur till Hålsjön för att logga Scoutmetoden, en serie i 7 cacher plus en final cache.
Den första cachen Scoutmetoden 1: Lag och löfte hittades snabbt och lätt och jag tog mig till Scoutmetoden 2: Learning by Doing och även denna hittades snabbt och lätt.















Här parkerade jag  Geomopeden för att promenera resten av rundan, nästa cache var Scoutmetoden 3: Patrullsystemet som också den hittades snabbt och smidigt, nästa cache Scoutmetoden 4: Symboler och ceremonier var inte svår att finna då jag såg den på långt håll efter ha läst ledtråden.





























Scoutmetoden 5: Personlig utveckling var det värre med, jag letade minst fem minuter innan jag såg två för mig kända ansikten, Herr och Fru glosöga med sin fyrbente familjemedlem som anslöt sig till sökandet.
Efter en stund kunde den kvinnliga delen i glosöga finna cachen och man kunde äntligen logga.
Till de övriga cacherna gjorde vi sällskap och nästa var Scoutmetoden 6: Friluftsliv och även denna cache hittades från långt håll, nu tog vi oss till Infield by the Sea Valley som inte tillhör serien men som ändå kunde loggas då man ändå var där, har för övrigt vart här tidigare men det känndes fel att ta denna cache då det var en tomt i vägen, denna gången kom man från ett annat håll så det gick smidigt och lätt.















Nu var det bara en cache kvar Scoutmetoden 7: Stödjande och lyssnande ledarskap och den hittades snabbt och lätt och vi kunde ta oss tillbaka till starten.
Det var trevligt med lite sällskap i skogen i dag i det fina vädret, nu var det bara finalen på serien kvar och den fanns nere i Mölndal eller var det i Göteborg?
Scoutmetoden: Final kunde snabbt hittas och serien var avklarad, jag vill tacka för en riktigt bra serie med cacher och jag vill även tacka glosöga för sällskapet trevligt att träffas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar