Leta i den här bloggen

fredag 17 juli 2009

Fredagstur efter jobbet

Efter jobbet i går mötte jag upp min fru för att åka tillsammans till Kungälv för att rensa lite....
Första cachen var
GC-väg Kungälv-Diseröd #1 som hittades snabbt vid en milsten, nästa på tur var GC-väg Kungälv-Diseröd #2 som hittades fort på bra koordinater.
Efter dessa åkte vi vidare till
Hoffre Hill utanför Diseröd som låg i skogen och denna cache hittades lätt då den låg synlig från flera meter.
Efter den tog vi oss till
Lysegården där var en fin golfbarna man var tvungen att ta sig i genom med en massa golfare som stirrade snett på oss när vi kom brummande förbi med geomopederna, mitt på banan stod en Ferrari uppställd för att skylta...
Väl framme vid nollpunkten hittades inte cachen, lite tråkigt när man tagit sig så långt men ett fint vattenfall var där i alla fall.

Tillbaka mot Kungälv var det meningen att vi skulle ta
Tunnel vid Kareby men det var inga stövlar med denna resa, nästa på tur var Alias (The way to Rollsbo) men jag avböjde och får vänta med den ett tag då det var mycket trafik.
Träden växer hade vi löst för länge sedan men då hittades inte cachen, trodde den var mugglad då jag hittade en penna på marken så jag gav upp letandet, denna gång hittades cachen snabbt och lätt och vi kunde ta oss till Kex-fabriken för att möla i oss lite kakor och sedan ta oss hemåt.

Väl hemma passade vi på att logga
Kvarndammen lite mer än en kilometer hemifrån som var placerad på en plats som jag ofta kör förbi med geomopeden för att ta mig hem.
Senare på kvällen såg jag på Googlemap att det dykt upp en ny cache i Kortedala
Grottan som vi tog oss till, väl på plats hade vi spekulanter på våra mopeder av ett gäng ungdommar som stod ca 40 meter från nollpunkten, frugan stod nedanför medans jag fick ta mig till cachen som hittades snabbt och lätt, visste inte att det fanns någon grotta här och stor var den också lite trång ingång men högt i tak väl inne.

Summa av denna dagen: 6 cacher hittade var av en multi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar